מתודיקה למורי דרך 5: בין מדריך לאתרים ולסוכן

מורה דרך וסוכן הנסיעות

אחדים מאיתנו שכחו שבתיירות אנו יוצרים מערכות יחסים ארוכות טווח ושהשם שלנו הוא אולי אחד הנכסים החשובים ביותר עבורנו.

  • גם אם הכול נראה עסקי לחלוטין, הסוכן דורש לויאלית ועלינו לייצג אותו כאילו הייתה החברה של אבא שלנו
  • שחק אותה גדול, אל תלכלך את ידיך ועצמך בקטנות, הגלגל מסתובב
  • לפעמים, כשהאגו שלנו רוצה לנהל אותנו, לענות מיד, להתפרץ או להכניס… נכון יהיה להיות חכם ולא צודק. לשים את האגו בצד לכמה דקות ולהשאיר את הסוכן עם חוויה כזו שהוא ירצה לחזור אלינו
  • כשאתה מקבל תכנית שנראית לך בלתי אפשרית לביצוע או לא הגיונית, הפנה את תשומת לבו של הסוכן לדבר
  • כשאתה עם הקבוצה אתה, מבחינתם, נציג המשרד ויהיה זה אך נכון להופיע ככזה ומיותר לציין שאין אנו מדברים סרה או שלילי על שום תכנית, משרד סוכן וכד'
  • ברגולרים, אניות וימים בודדים – אם מתאים, הזכר את שמו של הסוכן במהלך היום. הוא הרי נותן לנו את העבודה ואנחנו ערוץ פרסומי ושיווקי שלו
  • בואו נשמור על עקרונות ואתיקה גם במצבים "קשים". למשל: כשאין עבודה לאחדים מאיתנו יש נטייה לעבוד בשכר נמוך וכד'

 

מורה הדרך ואתרים בארץ

מורה דרך, כשמו כן הוא – מורה את הדרך.

תרתי משמע. בעצם היותו אדם שומר חוק, בעל אתיקה מקצועית, שומר על הטבע והסביבה וישר הוא מצטרף למסה הקריטית של אנשים שתומכים בעולם שעובד טוב יותר בשביל כולנו.
קבוצת ילדים הרואה איך מורה הדרך שלה מרים נייר, מדבר באדיבות ובכבוד, ממתין בתור ועוד  – הוא מהווה מודל לחיקוי, ודמות להזדהות.כך גם לגבי קבוצות מבוגרים ולבטח תיירים, המסר הוא חד וברור – אנחנו שומרי סדר וחוק, הנותנים כבוד, אדם לרעהו בארץ. מיותר לציין שאדם הנוהג כך "מקבל" מהיקום חזרה את אותו ההד. אנשים מכבדים אותו ואוהבים להימצא במחיצתו.

 

  • באתרי תיירות קבץ ואסוף את הקבוצה במקום שאינו מפריע לקבוצות אחרות לעבור (למשל: בכניסה למצדה, בוומיטוריה של התיאטרון, באמצע הקרדו ועוד)
  • באתרים קדושים ובכלל, נהג כבוד והתחשבות מבחינת הלבוש, טון הדיבור, התכנים ואם נדרש הסבר בחוץ. בפנים רק הפנה את תשומת לב האנשים בתנועות יד. (למשל: כנסיית דורמיציון, טבחה ועוד)
  • בכל מקום בו אתה מקבל שירות טוב, בכלל, ושירות טוב, בפרט, הודה לאנשים. אנשים מעריכים אנשים שמעריכים
  • שמור על אינטליגנציה רגשית וניהול רגשותיך ותגובותיך במיוחד במצבי לחץ. למשל: כשהנהג צופר בעצבנות, כשמדריך אחר נדחף בתור, או מגיב אליך פחות נעים, כשהאחראי מטעם האתר אומר משהו שלא כל כך מוצא חן בעינייך ועוד
  • במסעדות, מלונות וחנויות – לא "מגיע לך" כלום ! לכן נהג באיפוק ואמור תודה על כל דבר שקבלת. שאל תמיד כמה צריך לשלם
  • בחנויות, אל תבטיח אמינות אם אתה לא בטוח ואל תתערב בקניות
  • זכור ! אנחנו חלון הראווה של מדינת ישראל ושל החברה שלנו. והם רואים אותנו כל הזמן

We get what they see

תגובות

(0)