משוב והשימוש בו ככלי לקידום הפרט והארגון

 

משך הסדנה: 32 – 4 שעות

קהל יעד: מנהלים, ראשי צוותים, עתודה ניהולית ועובדים הנדרשים לתת משוב.

רציונל:

סביבת עבודה השואפת להתפתח להתייעל ולגדול, לא יכולה להרשות לעצמה להתמקד ולטפל רק בפן הצר והטכני של מיומנויות ניהול, מכירה ושירות מבלי לטפל במשאב החשוב ביותר שיש בידיה – העובדים עצמם, היחסים ביניהם, ההקשבה זה לזה, התמיכה ההדדית והפרגון. המשוב מהווה כלי תקשורתי דו כיווני, המאפשר גדילה אישית ומקצועית של שני הצדדים.

משוב אינו עוד כלי ניהולי לדרבון עובדים, אלא דרך חיים של אהבת אדם המאפשרת תרבות ארגונית של מקום שאנשים רוצים ואוהבים להיות בו.

מטרות:

• להצביע ולהאיר למשתתפים את החשיבות שבמתן משוב.
• לפתח את היכולת לתקשורת אסרטיבית ונייטרלית, המאפשרת מתן משוב ושינוי בהתאם.
• להעניק ארגז כלים פרקטיים לתקשורת מתוך אינטליגנציה רגשית.
• לפתח יכולת הקשבה והכלה.
• לאפשר למשתתפים אימון ותרגול במישוב כפיפים ועמיתים.

נושאי הפעילות:

• משוב חיובי, משוב שלילי ומה שעובד.
• תנאים וכללים למתן משוב אפקטיבי.
• נייטרליות והיכולת למשב אנשים ללא מעורבות רגשית.
• אסרטיביות ותקשורת אסרטיבית.
• אינטליגנציה רגשית והיכולת להגיב שלא מתוך האוטומט.
• שיחת משוב תקופתית.
• סימולציות במתן ובקבלת משוב.