תקשורת, אסרטיביות ובטחון עצמי

אסרטיביות היא היכולת לעמוד על רצונותינו וזכויותינו, ולהשיג את המגיע לנו בקלות מבלי לפגוע בזכויות הזולת

 

משך הסדנה: 32 – 8 שעות

קהל יעד: מנהלים, אנשי מכירות, שרות לקוחות, אנשי מחלקת כספים ועובדים הנמצאים בקונפליקטים פנים וחוץ ארגוניים, מנהלות לשכה, מזכירות.

רציונל:

האם אי פעם הרגשת שלא הקשיבו לך? ואם הקשיבו, לא הגיבו כפי שרצית– ונפגעת? האם נסית לומר את האמת שלך ונתקלת בהתנגדות של אחרים ובביקורת העצמית שלך? האם מצאת את עצמך אומר/ת כן כאשר היית מעדיף/ה לומר לא? האם שאלת את עצמך – מה לא עובד שם, בחיים שלי, והייתי רוצה שיהיה אחרת?

מטרות:

• לפתח בטחון, דמוי והערכה עצמית חיוביים – בדרך לתקשורת
יעילה בעבודה וחיים מספקים ומעצימים.
• לבחון דפוסי תגובה אוטומטיים בכדי לעבוד מתוך בחירה ומודעות.
• לפתח תקשורת אסרטיבית ככלי להשגת תוצאות בעבודה.
• לאפשר למשתתפים לבחור אופן התייחסות חיובי ואמפטי לזולת.

נושאי הפעילות:

• מהי אסרטיביות? מבוא והגדרות
• הוויה של אסרטיביות – האם היא תכונה מולדת או נרכשת?
• ואם אכן היא קיימת בתוכנו – כיצד ניתן להביאה לידי ביטוי?
• מהם דפוסי התגובה האוטומטיים שלנו? ומה מונע מאתנו להיות אסרטיביים?
• מה עומד בינינו לבין הצלחה והשגת מטרותינו בחיים?
• נייטרליות, אובייקטיביות ואיזון פנימי
• כיצד ניתן לשמור על איזון פנימי ביחס למתרחש, גם כשבחוץ משתוללת סערה?
• איך לומר לא! ואיך לומר כן! ולהרגיש בסדר